მოსკვიჩი-403 (Москвич-403; Moskvich-403)

მწარმოებელიმოსკოვის მცირელიტრაჟიანი ავტომობილების ქარხანა (МЗМА)
მოდელიმოსკვიჩი-403 (Москвич-403; Moskvich-403)
გამოშვების წლები1962 – 1965
ძარასედანი, 4 კარი, 5 ადგილი
ამძრავის ტიპი4 × 2, უკანა წამყვანი ღერძით
ძრავაМ-407Д, 1360 კუბ. სმ, 45 ცხ. ძ.
М-407Д1, 1400 კუბ. სმ, 50 ცხ.ძ.
გადაცემათა კოლოფიმექანიკური, 4 საფეხურიანი
მაქს. სიჩქარე115 კმ./სთ.
ავზის მოცულობა35 ლ.
საწვავის ხარჯი10 ლ. / 100 კმ. (შერეული ციკლი)
გაბარიტები4055x1540x1560 მმ.
ტვირთამწეობა310 კგ.
წონა980 კგ.

ჩვენ ავტომუზეუმში დაცული „მოსკვიჩ – 403“ დღესდღეობით ერთ-ერთ ყველაზე იშვიათ საბჭოთა ავტომობილად ითვლება.

სხვა ავტომწარმოებლებისგან განსხვავებით, მოსკოვის მცირელიტრაჟიანი ავტომობილების ქარხანა ახალი მოდელის გამოშვებაზე ეტაპობრივად, ნაბიჯ-ნაბიჯ გადადიოდა ხოლმე. ხშირად სხვადასხვა დროს გამოშვებული ერთი სერიის მანქანებიც კი მნიშვნელოვნად განსხვავდებოდნენ ერთმანეთისგან, ამიტომაც „მოსკვიჩის“ შეძენა იმხანად თავისებური ლატარიის სახეს იღებდა.

1963 წლისთვის კონსტრუქტორები უკვე მესამე თაობის, 408-ე მოდელზე მუშაობდნენ, თუმცა მისი გამოშვებისთვის ქარხანა ჯერ კიდევ მზად არ იყო. ამიტომაც გადაწყდა გარდამავალი მოდელის გამოშვება, პერსპექტიული ავტომობილის ცალკეული კვანძების გამოყენებით. რადგანაც ინდექსი 408 უკვე დარეზერვებული იყო, მოდელს ინდექსი 403 მიენიჭა, რაც 407-ის შემდეგ, ცოტა არ იყოს, უცნაურად გამოიყურებოდა.

გარეგნულად „მოსკვიჩ-403“ თავისი წინამორბედის – 407-ის ბოლო მოდიფიკაციისგან თითქმის არ განსხვავდებოდა. პროექტირების პროცესში მყოფი ახალი ავტომობილისგან „მოსკვიჩ-403“-მა წინა სავალი ნაწილი, საჭის მექანიზმი, მუხრუჭები და ზოგიერთი სხვა კვანძი მიიღო.

თავდაპირველად „მოსკვიჩ-403“-ზე წინა მოდელის უმნიშვნელოდ მოდიფიცირებულ ძრავი – 407Д დააყენეს, 1964 წლიდან კი ის „მოსკვიჩ-408“-თვის განკუთვნილმა ძრავმა – 407Д1 -მა შეცვალა. მართალია, სიმძლავრემ უმნიშვნელოდ მოიმატა, (45 -დან 50 ცხ. ძალამდე), სამაგიეროდ გაიზარდა ძრავის საიმედოობა და რესურსი.

„მოსკვიჩ-403“-ის წარმოება რაღაც პერიოდი როგორც წინა, ასევე შემდგომი – 408 მოდელის პარალელურად მიმდინარეობდა – 1962 წლის დეკემბრიდან 1965 წლის ივლისამდე. სულ 105 726 ეგზემპლიარი იყო გამოშვებული, საიდანაც თითქმის ნახევარი საექსპორტოდ იყო განკუთვნილი. ამის გამო დღეს „მოსკვიჩის“ ეს მოდელი იშვიათად გვხვდება.

© თბილისის ავტომუზეუმი. 2019